فصل نقل و انتقال رتبه برترها

عادت 11 سال

دانش آموزان کنکوری که در پایه دوازدهم هستند هر سال در یازده سال گذشته در ماه بهمن با توجه به خستگی حاصل از امتحانات ترم اول ماه بهمن و کمی از اسفند را زیاد جدی نمی گرفتند.

خب طبیعی بود با توجه به نگاه شب امتحانی که اکثر دانش آموزان داشتند و فشار زیاد در دیماه این پدیده رخ می داد.

امسال با توجه فشردگی کلاس ها و مسیر پر پیچ و خم یک کنکوری بهمن ماه امسال مثل سال های گذشته نباید بگذرد و دانش آموزان لازم است مدل نگاه خود را تغییر دهند و به صورت حرفه ای به این موضوع نگاه کنند.

پس اولین قدم در فرایند استفاده کامل از این فصل نقل و انتقالات رتبه برتر ها تغییر نوع دیدگاه به بهمن ماه و تحمل این فشار در این مسیر خواهد بود.

مباحث مهم دربهمن ماه

یکی دیگر از علل اهمیت بهمن ماه برای دانش آموزان کنکوری در سال دوازدهم تدریس مباحث مهمی از کتاب های دوازدهم می باشد.

به عنوان مثال بچه های رشته ریاضی درس مشتق و کاربرد مشتق را در این ماه و اسفند ماه به یادگیری می پردازند.

از طرفی با توجه به سختی فصل های 1و 2 درس فیزیک سال دوازدهم و سخت بودن زدن تست های حرکت و دینامیک در کنکور برای دانش آموزان بهترین فرصت برای یادگیری کامل مابقی مباحث درس فیزیک در ترم دوم می باشد.

در واقع اکثر دروس سال دوازدهم این شرایط را دارند و لازم است حتما به این نکته خیلی ریز و فنی توجه کنید تا خدایی نکرده مباحث تست خیز و مهم ترم دوم دوازدهم را ازدست ندهید.

 

از طرفی ما در ترم دوم مباحث پایه یازدهم را هم داریم.

اصولا اکثر مدارس و سیستم های آموزشی موجود در کنکور ترم اول به تدریس پایه دهم و ترم دوم هم به تدریس و تست زنی پایه یازدهم می پردازند که اکثر این اتفاق ها به خاطر بودجه بندی آزمون های آزمایشی مثل قلم چی ،گزینه 2 و خیلی سبز می باشد.

دقت کنید ما برای یادگیری و دوره مباحث یازدهم فقط همین دوماه بهمن و اسفند را داریم پس لازم است با جدیت کامل به مطالعه و تست زنی مباحث دهم و یازدهم بپردازیم.

در مجموع تا به اینجای کار به نظرم شما هم به این نتیجه رسیدید که بهمن و اسفند سال کنکور با تمام بهمن و اسفندهای سال های گذشته فرق دارد و نوع نگاه شما لازم است متفاوت و حرفه ای باشد.

شروع فصل جمع بندی

در چند سال گذشته همیشه با رسیدن به اواخر اسفند و شروع فروردین ماه ما در سال کنکور وارد ایام بسیار مهم جمع بندی می شویم که با توجه به اینکه کنکور اول امسال در اردیبهشت ماه برگزار می شود این ایام از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار شده است.

هر سال بیشتر مدارس تا آخر اسفند دروس پایه را به اتمام می رساندند و بیش از نیمی از مدارس هم سال دوازدهم را در آخر اسفند تمام می کردند اما امسال تقریبا 80 درصد مراکز آموزشی تدریس پایه های دهم ,یازدهم و دوازدهم را تا آخر اسفند به اتمام می رسانند تا دانش آموزان با خیال آسوده تر وارد ایام جمع بندی شوند و در کنکور اول بتوانند با خیال راحت تر به سرغ تست ها بروند.

پس با توجه به اینکه از فروردین ایام جمع بندی آغاز می شود دانش آموزان نباید کوچکترین تعللی در ماه بهمن و اسفند داشته باشند تا خدایی نکرده دچار فرصت سوزی نشوند.

 

بهمن و اسفند را جدی بگیرید

فصل نقل و انتقال رتبه برترها

تمام موارد بالا را بررسی کردیم تا به تحلیل این جمله برسیم که بهمن و اسفند ؛ فصل نقل و انتقال رتبه برترهاست

در واقع ما با بررسی موارد بالا متوجه شدیم که خیلی از دانش آموزان از مسیر کنکور در ماه بهمن و اسفند فاصله می گیرند و دچار عقب افتادگی می شوند و جبران این فرصت از دست رفته برای شان به شدت سخت می شود.

اما دانش آموزانی که نکات بالا را رعایت کنند قطعا در این مسیر و رسیدن به هدف شان میتوانند بهترین نتایج را کسب کنند.

بسته های مشاوره حامی تایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

بسته های مشاوره

مقالات

انتخاب رشته

آزمون ها

فروشگاه