بازگشت عمومی ها به کنکور!!!

خبر شوکه کننده

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر بازگشت دروس عمومی و حذف تاثیر قطعی معدل در رسانه ها شنیده شده است.این جمله به معنای این است که کنکور قرار است به روال سابق بازگردد.

بعد از انتشار این خبر در مجلس شورای اسلامی در یک جلسه فوری این موضوع را نیز تصویب کردند و دوباره جامعه آموزش را درگیر بازگشت یا حذف دروس عمومی و از همه مهم تر بحث نهایی های پایه های دهم و یازدهم و تاثیر مثبت این امتحانات در کنکور کردند.

ما در این مقاله به تحلیل کامل این موضوع پرداختیم…

تصویب دیروز مجلس قطعی شد؟

با توجه به شرایط ایجاد شده از دیروز نگرانی دانش آموزها،خانواده ها و اولیای مدارس بیشتر شده است.

با توجه به قوانین موجود در کشور طرحی که در مجلس تصویب می شود لازم است به تایید شورای نگهبان هم برسد و هنوز خبری را در این زمینه اعلام نکردند.

در ضمن از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نباید غافل شد.

پس تا این لحظه هیچ چیزی قطعی نخواهد بود و اگر قرار بر اجرای این مصوبه برای کنکور 1403 باشد لازم است تا پایان شهریور اعلام شود.

اگر عمومی ها برگردد

تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی برای این بود که هنوز زیر ساخت ها آماده نیست و حق خیلی از بچه های پشت کنکوری برا تراز کردن معدل خورده شد اما آیا با تصویب این قانون حق بچه های دوازدهمی امسال ضایع نمی شود؟

مشکلاتی که بچه های دوازدهمی امسال با بازگشت عمومی ها خواهند داشت این است که به عنوان مثال لازم است 54 درس ادبیات را به صورت تستی بخوانند یا اینکه مدارس با توجه به شرایط کنکور در زنگ های ارائه شده دروس اختصاصی را پررنگ کردن و ….

خلاصه این تصمیم اگر هم درست باشد به نظر من لازم است برای بچه های 1403 اعمال نشود تا در سال کنکور که به صورت عادی دانش آموزان تحت فشار هستند این موضوع هم اضافه نشود تا بتوانند با آرامش به تحصیل شان بپردازند.

امادر صورت برگشت دروس عمومی تنها دلیلی که می تواند امید بخش باشد برداشته شدن فشار امتحانات نهایی و کم شدن استرس این موضوع و از طرفی اگر دروس عمومی را نخواندند تقریبا تمام دانش آموزای کنکور و رقیب های شما هم نه تستی زده اند نه مطالعه نکردند.

پس حداقل خیال خودتان را از این بابت راحت کنید.

پیش بینی از نتیجه

پیش بینی تصویب یا عدم تصویب این قانون   کار سختی است .

لازم است صبور باشید و به کار خود ادامه بدهید . دور از حاشیه تلاش خودتان را بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

بسته های مشاوره

مقالات

انتخاب رشته

آزمون ها

فروشگاه