کنکور 1403 بدون تغییر خواهد بود(نقدی بر رفتار ما در این فضا)

چرا باید این مقاله را تا انتها بخوانیم؟

امسال هم کنکور و نحوه برگزاری آن,امتحانات نهایی و مدل تاثیرگذاری آن ایجاد حاشیه کرد.

بازهم دانش آموزان کنکوری درگیر یک اتفاق جدید شدند.خدا کنه حداقل در این 10 روز از درس خواندن نیفتاده باشند.

میدونید ما برای لازم است مقاله را تا انتها بخوانیم تا با مرور اتفاقات این چند سال بتوانیم خودمان را آماده مسایل جدید که ممکن است رخ بدهد بکنیم و خدایی نکرده آسیب بیشتر نبینم.

 

اگر کنکوری هستیئد یا فرزندتان درگیر کنکور هست حتما تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

از کنکور 99 تا 1402

کنکور 99:

یادم سال کرونا بود و دانش آموزان تقریبا از نیمه دوم سال درگیر کرونا شدند و کلاس ها آنلاین بود و تقریبا چون هنوز خیلی از مدارس زیر ساخت لازم برای تشکیل کلاس آنلاین نداشتند و از طرفی هنوز فرهنگ کلاس آنلاین برای جامعه آموزشی ما جا نیفتاده بود کلا آموزش با مشکلات زیادی همراه بود اما یک مقدار از حاشیه های آن سال تحصیلی برای شما بگویم مخصوصا برای کنکوری ها فک  کنم خالی از لطف نباشد:

سکانس اول:

بچه ها در کلاس های آنلاین شرکت نمی کردند چون واقعا یک سری از کلاس ها کیفیت نداشت و از طرفی هم دانش آموزان خیلی شل گرفته بودند و میزان حاضر شدنشان در کلاس بسیار کم بود و از طرف دیگر تلاش به اندازه نمی کردند.

اوایل اردیبهشت بود که یک سری معلم و مشاور مجازی با سو استفاده از احساسات دانش آموزان یک کمپین مسخره و بی معنی برای عقب انداختن امتحانات نهایی راه انداختند( چرا مسخره؟؟ توضیح میدم) و کار به تظاهرات در مقابل آموزش و پرورش ها رسید اما به چه قیمت؟دانش آموزان از درس افتادند و دل بسته بودند به چند فعال آموزشی در دنیای مجازی که هیچ درکی از کنکور و فضای آموزشی نداشتند و فقط دنبال معروفیت بودند.

ما در جایی برای کرونا و عقب انداختن امتحانات نهایی شلوغ می کردیم که در بیشتر دنیا با وجود سختی ها کلاس ها را به صورت حضوری برگزار می کردند.

در این شلوغی فقط وقت بچه ها گرفته شد و خیلی به امید عقب افتادن امتحانات کلا درس خواندن را ول کردند.

سکانس دوم:

کنکور همان سال 99 را اتفاقا سازمان سنجش تقریبا با 40 روز تاخیر برگزار کرد و همان فعالان آموزش که دنبال (البته به ظاهر) تاخیر در برگزاری امتحانات نهایی بودند حالا معترض به تاخیر در برگزاری کنکور شدند و نکته قابل توجه که بازهم عده ای از ایشان پیروی می کردند و جای درس خواندن و تست زدن برای کنکور در فضای مجازی زیر پست بقیه کامنت می گذاشتند!!!!!

 

نتیجه گیری: در آن سال عده ای دنبال کنندگان خود را با ایجاد بازی روانی بالا بردند و فروش محصولاتشان را بیشتر و تنها کسی که این وسط آسیب دید دانش آموزانی بودند که درگیر این حاشیه ها و بازی های روانی شدند.

 

کنکور 1400:

کنکور 1400 شاید یکی از عجیب ترین کنکورهای برگزار شده بود و نکته قابل توجه درس ریاضیات کنکور بود که به شدت سر و صدا ایجاد کرد و البته جدا از سخت بودن سوالات خارج از سرفصل بود و راستش را بخواهید بحرانی ایجاد کرد ب رای بچه های کنکوری 1400 … تا اینجا روند کار طبیعی بود اما از این جا به بعد بازهم مقداری رفتار نمایشی آسیب زننده برای دانش آموزان داشتیم

تک سکانس:

شروع فعالیت های مجازی که سوالاتت کنکور ایراد داشته و … اعتراض بزنیم و از این جور فعالیت ها به شدت خوب و موثر بود اما قسمت بد درگیر کردن ذهن بچه های کنکور1401 بود به صورت جنگ هایی که توسط دبیران و فعالان حوزه آموزش راه افتاده بود شاید بپرسید چطوری؟

دبیرها گویا لشگر مجازی از دانش آموزان طفل معصوم راه انداخته بودند و وقتی در مورد هم پست می گذاشتند این ارتش سایبری با فحش های رکیک زیر پست ها معلم ها را مهمان می کردند اما یادتان باشد ان معلم ها دنبال کننده ها را گرفتند و پول بیشتر کسب کردند و تاین وسط بچه های 1401 به جای استفاده از تابستان و جمع بندی مباحث در لایو,استوری ها و کامنت زیر پست ها درگیر بودند.

البته خیلی از لایوها برای بچه ها موثر بود و انصافا استفاده هم کردند اما فضا خیلی تیره و تار بود…

 

کنکور 1401 و 1402و1403:

اوج حاشیه ها برای دانش آموزان کنکور در این سال اتفاق افتاد.حذف دروس عمومی و تاثیر معدل دوازدهم و مصوبه های جدید که باعث تغییر مدل کنکور سراسری شده است.

هر روز تصویب یک قانون جدید و از همه مهم تر رفت و برگشت عمومی ها هر سال در تابستان این دو سال که باعث شده است تمرکز فرزندان مان,خانواده ها . معلم ها و مشاورها را بهم ریختند و تقریبا هر سال یک شوک بزرگ به جامعه آموزشی وارد شده است.

اما اتفاق مهم این چند وقت…

با رسانه ای شدن خبر بازگشت عمومی ها دوباره جو بزرگی به راه انداخته شد و تبعات آن بلاتکلیفی و عدم تلاش کافی دانش آموزان در این مدت بوده ات.

البته فضای مجازی و ما بقی دوستان که برای لایک بیشتر و پیدا کردن دنبال کننده برای صفحاتشان را از قلم نندازید.

این تمام حاشیه این چند سال کنکور بوده است.

بریم سراغ نتیجه گیری از این مقاله

عادت کنیم و مدیریت داشته باشیم

هدف از گفتن این مسایل فقط این بود که بدانید این اتفاق ها فقط برای شما نیست و تقریبا اکثر سال ها دانش آموزان کنکوری با این حواشی درگیر هستند.

رفتار درست ما در قبال این اتفاق ها چگونه باید باشد؟

ما بهترین عملکردی که می توانیم داشته باشیم همان سخت کوشی در مسیر کنکور بدون توجه به این اتفاقات و عدم توجه به پیشگویی ها و شیرین کاری آدم های دیگر هست.

یکی از المان های موفقیت در کنکور عدم توجه به حواشی و اخبار منفی و داشتن یک مدیریت مناسب برای رد شدن از اینجور اتفاق هاست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

بسته های مشاوره

مقالات

انتخاب رشته

آزمون ها

فروشگاه